+36 (70) 941 2570

Ajánlatkérés
Otthonomban dolgozom…
Ajánlatkérés

Otthonomban dolgozom…

Egyik nap megszállt az ihlet, és nem akartam elveszíteni a fonalat. Így egész délelőtt pizsamában, kócos hajjal, egy (két, három) bögre kávéval a kanapén gubbasztva terveztem, alkottam.

Délutánra megtelt a ház, mindenki a nappaliba nyüzsgött – én ilyenkor és ilyen körülmények között nem tudok már dolgozni – így eljött a férjem ideje. Mindig csodálkozva nézem, hogy képes így koncentrálni. Üvölt a zene, az egyik gyerek folyamatosan beszél hozzá, miközben a legkisebbik azzal szórakoztatja, hogy a szék liftjét időnként és váratlanul leengedi. Férjem ilyenkor nagyot zöttyen, és dolgozik tovább…

Néztem ezt az „idilli” képet, és eldöntöttem, hogy írni fogok az otthoni munkavégzésről, illetve arról, hogy hogy tudunk a lakásunkban megfelelő munkakörülményeket teremteni.

Ma már sok szellemi vagy alkotói tevékenységet végző ember dolgozik részben vagy egészében otthonról. Az internet térhódításával gyakorlatilag nincs határ.Amikor a munkához alkalmas helyet alakítjuk ki, át kell gondolni, mire is van szükségünk.  A szerencsésebbek saját dogozó szobával rendelkeznek, jobb híján viszont marad a dolgozó sarok vagy íróasztalnyi munkaállomás.

Az állandó otthoni munkahely nyugodt körülményeket kíván, jó, ha van egy külön szoba ahova el lehet vonulni. A legjobb megoldás a külön dolgozószobába. Ezt a helyiséget nagy gonddal kell megterveznünk, mert praktikusnak, biztonságosnak és kényelmesnek is kell lennie. Az íróasztal és a szék a legfontosabb kérdés. Az asztal közel legyen az ablakhoz és hagyjunk kellő mozgásteret körülötte. Szükség lesz megfelelő telefon- és elektromos csatlakozásokra, internet hozzáférésre, jó megvilágításra. Mivel általában egy ilyen munkahely eszközigénye nagy, ezért azok tárolásához szekrényre, polcokra, tárolókra lesz szükség. A számítógép elhelyezésére különösen figyeljünk, hiszen a monitor tükröződése mindenképpen elkerülendő. Ezért a képernyőt mindig a fényforrástól, ablaktól elfordítva, annak lehetőleg háttal helyezzük el.  Mindenképpen ergonomikusan kialakított, jó minőségű, görgős irodaszéket válasszanak. Fontos, hogy megtartsa a gerincet, és ne fáradjon el hamar a hátizom az üléstől. Ezeknek a székeknek a magassága is állítható, így még kényelmesebbé tehető a munkavégzés.

 

 

Vannak olyan otthon dolgozó emberek, akiknek tényleg csak egy laptopra és egy telefonra van szükségük. Nekik – ha állandóan otthon dolgoznak - leginkább egy nagyon kényelmes széket javaslok, ha viszont lehetőségük van rá, mindenképpen válasszanak „mobil asztalt”, amit a munka végeztével „eltűntethetnek”. (Persze nem az összecsukható kempingasztalra gondoltam )

 

 

Ha csak alkalmanként dolgozunk otthon, tökéletes megoldás a munkasarok vagy egy kis íróasztal valamelyik helyiségben. Ebben az esetben nagyon meghatározó az ember tűrőképessége. Van, aki csak nyugodt körülmények között, csendben tud dolgozni: ők inkább ne a nappali helyiséget válasszák. Én ekkor is kerülném a hálószoba választását, de ha nincs rá más megoldást, mindenképpen szeparáljuk el a pihenő résztől, és a munkánkat igyekezzünk úgy alakítani, hogy azzal társunk pihenőidejét ne zavarjuk.

Aki bírja a nyüzsit – mint az én férjem – az nyugodtan válassza a nappali helységet munkaterületének kialakítására. De bármelyikkel is van dolgunk, nagyon fontos, hogy a munkaterületünk ne legyen túl hangsúlyos és irodai jellegű, inkább a helyiség stílusát kövesse. A tárolók, asztali kiegészítők tekintetében is teremtsünk harmóniát az adott élettérrel.

 

Ha lehetőségünk van rá, ezeket a munkaszigeteket szeparáljuk el a helyiség többi részéről.

 

 

Iratainkat, eszközeinket tartsuk családtagjaink elől biztonságban, legyen kulccsal záródó tárolónk is. (Gyermekem egyszer végigpecsételte a lakást a céges pecséttel)Biztosítsunk megfelelő elektromos csatlakozást, ügyeljünk, hogy a kábelek ne látszódjanak, és ahhoz a gyerekek ne férjenek hozzá. A tárolóknak és a rendnek nagyon nagy jelentőségük van.

 

 

Ha a munkaasztalon rend van, az iratok, irodai eszközök pedig rejtve vannak, egyáltalán nem tűnik irodának, inkább a szoba tudatosan megtervezett részének.

Ahogy a kisasszonykák idejében is a szekreter a szoba elengedhetetlen része volt.

 

 

S ha már megvan a tökéletes munkaterületünk, határozzuk meg a munkaidőnket, és ne üljünk kitérdesedett mackóban, kócos hajjal, mondván, úgysem lát senki! (Jöhet a postás is!) Ígérem, én sem csinálok többet ilyet ;-)

Jó munkát mindenkinek!

Üdvözlettel,

Pascal Rita